keskiviikko 28. elokuuta 2013

Esittelyt, minä ja rakkaani..

Moikka! 
Mun nimi on Jankki ja musta tulee isä!

Tässä ollaan ME eli Minä ja Avopuolisoni Viki



Suoraan sanottuna aloitin tän blogin luomisen aika myöhään, mutta onneksi mulla on hyvä muisti ja voin jakaa niin sanottuja "flash backejä" siitä kun kuultiin asiasta, tähän päivään asti. Eli viikot 1-18
Laskettu aika on 22.01.2014

Noniin... Eli kaikki lähti siitä kun mehiläinen näki kukan...eeehkä me kaikki tiedetään miten siinä kävi ;)
Eli siis esittelyjä, Olen siis Jankki ja olen odottava isä :) Oon ihan tavallinen kaveri niinkun kaikki muutkin, olen yrittäjä ja suurin osa päivästä menee töissä. Ja siitä päästäänki uutisen kuulemiseen. Olin siis töissä normaalisti ja Vikillä (avopuolisoni) oli ollut huono olo jo jonkin aikaa ja hän oli sillä aikaa mennyt lääkäriin kun olin töissä ja tietysti soiteltiin siinä välissä aina ja kuulin että lääkäri laittaa Vikin raskaus testeihin.. No pieni alku paniikkihan siinä tuli tietysti. No sitten puhelin soi ja vastasin handsfreellä puhelimeen, ensimmäiset sanat jotka kuulin oli "no mä olen nyt sitten raskaana" Sitä seurasi katseen ja aivojen täys pysähdys kesken ajon ja meinasin ajaa puskaan :D

Tästä jatkuen keskusteltiin Vikin kanssa monta kertaaa pitkään ja hartaasti asiasta että olemmeko valmiita näin isoon asiaan kuin lapsen kasvattaminen tulee olemaan. Sitten mietittiin tietysti omia uriamme ja kaikkea mitä ollaan haluttu tehdä, esim matkailut ympäri maailmaa ja kaikkea muuta mahtavaa.. Käytiin yhdessä läpi asioita sekä huonoja ja hyviä puolia ja kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. Lopulta tulos oli se että hyviä puolia oli enemmän kuin huonoja puolia ja asiaa viellä paransi se että ollaan seurusteltu jo yli viisi vuotta ja tunnemme toisemme todella hyvin. Ja siitä päästiin tulokseen että pidämme lapsen ja että se on parasta mitä meille on pitkään aikaan tapahtunut.

No mentiin sitten ensimmäistä kertaa ultraan Femedan yksityis klinikalle ja mähän olin tietysti katketa jännityksestä että mitähän siellä on ja mitä mä nään ja mitä nyt pienessä jännitys tilassa mielikuvitus ikinä keksiikään. No odoteltiin siellä hetki ja join varmaan 3 kuppia vettä noin 5min odotuksen aikana. Sitten lääkäri kutsui sisään ja ilmeisesti huomasi kuinka jännittyneitä olemme, ja esittelyiden jälkeen lääkäri  tokaisi että tiedättekö sellaisen tangon kuin "violetta" (Vikin oikea nimi siis on Violetta) johonka molemmat vain pudisteltiin päätämme.. Sitten lääkäri rupesi laulamaan tangoa "violettaa, violettaa, hum pam paa hum pam paa" Oltiin katketa naurusta :D Sitten kun oltiin rentouduttu alettiin ultraamaan ja meillä oli mennyt kaiketi laskut väärin ja lääkäri löysi vain sikiö pussin eikä pulssia lainkaan.. Lääkäri hetken tutkittuaan totesi että odotellaan viellä parisen viikkoa ja kokeilette kunnallisella uudelleen sitten.


Sitten kun aika koitti ja meillä oli varattu aika kunnalliselle niin olin itse UNOHTANUT sen ajan ja olin lupautunut töihin siksi päiväksi.. Viki otti sitten Sonjan mukaansa Jorvin sairaalaan ultraääni tutkimuksiin, olin itse töissä ja mietin asiaa koko päivän kun en ollut kuullut vikistä lainkaan niin aloin jo huolestua että mitähän nyt tapahtuu kun ei kuulu mitään. No sitten Viki soitti ja kertoi että pulssi on löytynyt ja kaikki vaikuttaa hyvältä näin aluksi ja että sonja oli ruvennut itkemään sairaalassa ja paijannut vikiä että "susta tulee äiti, kelaa vähän" :D Ja minähän nyt herkistyin tietysti kun kuulin että pulssi oli löytynyt.. Sitten kun tulin kotiin sain nähdä ensi kertaa ultra kuvia lapsestamme. Sitä tunnetta ei voi sanoin kuvailla miltä se tuntui kun näin ne kuvat.





Tästä päästäänkin sitten melkein loman alkuun heinä kuuhun kun menimme ensi kertaa neuvolaan. Olin ottanut koko päivän vapaaksi töistä vaan sitä varten että pääsen ensi käynnille mukaan ja kuulemaan kaikki neuvot ja mitä nyt siellä kaikkea höpistäänkään :) Aika oli varattu klo 09:00 ja minä paniikissa olin kun tikku pystyssä jo klo 7 että ei vaan myöhästytä kun neuvolalle ajaa sen 8 min meidän taloltamme :D Tovin siinä herättelin tosin Vikiäkin koska tämä nainen nukkuu kuin tukki! Vaikein ihminen ikinä saada ylös sängystä :D No mentiin sitten neuvolalle ja poltin 2 tupakkaa matkalla autolta neuvolan ovelle kun olin niin hermostunut! Sitten päästiin sisälle ja saatiinkin heti mennä neuvola tädin luokse ja mitä mielen kiintoisin käynti olikin, suu auki vaan kuuntelin kaikki raskauden asioita ja eri vaiheita mitä siinä tuleekaan olemaan. Suosittelen kyllä kaikille että menette ehdottomasti ensi käynnille naisenne mukaan!

Seuraavana päivänä lähdettiinkin sitten Bulgariaan Vikin kotimaahan äiti matkassa. Äiti ei ole ollut 35 vuoteen ulkomailla joten päätettiin Vikin kanssa että nyt on aika lähteä. Päästiin sitten koneeseen ja äitihän oli aivan kauhuissaan siellä ja siinä oltiin Vikin kanssa tukena ja rohkaistiin tätä koska siitä oli niin pitkä aika kun oli ollut viimeksi koneessa. Seuraava lento menikin jo kun vanhalla tekijällä kun oli päässyt alku kauhusta yli :D No Bulgariaa tuli nähtyä auton kanssa kiertäen pikkasen yli 2000km. Kierrettiin maat ja mannut vuoret ja rannat, kylpylät ja klubit! Oli mahtava reissu kaikin puolin. Ajettiin vikin kanssa vesi jeteillä ja mammakin meni vikin kanssa omalla jetillä kun itse sekoilin siellä "hieman" tehokkaammalla jetillä ymäri ämpäri! Vähän kyllä jälkeenpäin mietitytti että mitähän vauva on tuumanut kun iskä ja äiskä menee jetillä niin lujaa kun se menee ja hypitään aalloissa :D Onneksi mitään ei käynyt ja pikkuinen sai ensimmäiset maistiaiset xtremeä :)







Juupajuuuuu, oon kirjottanut kaiken tähän mennessä yhteen putkeen ja koittanut seurata sitä muistin viimeistäkin haiventa joka tuntuu aina välillä tekevän katoamis tempun! :D Kun tultiin Bulgariasta niin olin viellä viikon kotona ja siihen viikkoon piti viellä mahduttaa lintsi käynti Vikin pikkusiskon Sofian kanssa! Mä en ole niin kova lintsi fani ja kuten ehkä arvaattekin en pidä korkeistä paikoista enkä varsinkaan tulla lujaa alas sieltä!! :D Viki sekä Sofia omien sanojeni mukaan "hullut" menivät melkeen kaikkiin laitteisiin..Viki nyt ei onneksi kaikkiin voinut mennä koska linnänmäellä on ne hienot kuvat jossa on odottava äiti ja teksti alla että "ei suositella raskaana oleville henkilöille" tai jotain sinne päin.. Mutta olen täysin sitä mieltä että 10 vuotiailla tytöillä ei ole itesuojeluvaistoa, ainakaan lintsi laitteiden suhteen. Ja pääsimpähän sanomaan että "i told you so" kun juuri ennen kun Sofia oli menossa kirnuun SE MENI TAAS JUMIIN! ja jengi jäi killumaan siihen nousuun juuri ennen mielipuolista laskua alas :D lopulta selvisi että "vika" johtui työntekijän kämmäyksestä nappuloiden suhteen ja laitteen turvajärjestelmät löivät sen lukkoon. Ja jos nyt on pakko myöntää niin olihan vonkaputouksessa pakko käydä ;) Tässä pari kuvaa lintsiltä!





Näistä päästäänkin näihin viime viikkoihin ja siitä kuinka on mennyt.. Mä olen nyt tehnyt taas aika paljon töitä kun olen lomalta palannut ja oikeestaan en paljon muuta ole ehtinyt tekemäänkään.. Viki on myös ollut aika paljon töissä mutta koittaa enemmän keskittyä hallinnollisiin puoliin omassa firmassaan jotta ei rasittaisi itseään liikaa, mikä on tosi hyvä asia koska tällä naisella on stressi täydellä satasella 24/7 ei puhettakaan rentoutumisesta jos jokin asia on vähänkään kesken. Sama kyllä pätee muhun aikalailla.. Viki on viime aikoina ruvennut ostelemaan vaikka minkä laisia vaatteita vauvalle jos jonkin laisilta kirppareilta yms koska ei tiedetä viellä kumpaa sukupuolta hän tulee olemaan ei kannata ostella mitään kalliita vaatteita (meillä kun tuppaa olemaan aika kallis maku vaatteiden ja tavaroiden suhteen). Paras juttu missä käytiin yhdessä vikin kanssa oli piha kirppis jollakin pihalla kun ajetaan meidän koti tielle päin josta löydettiin jos jonkin laista merkki vaatetta lapsukaiselle :) No nyt sitten ruvetaankin olemaan tässä päivässä ja nyt odotellaan kun ensi viikolla päästään rakenne ultraan ja saadaan tietää kumpaa sukupuolta pikkuinen tulee olemaan! Mulla rupee jännitys olemaan jo aika kova, tietysti itse toivon poikaa ja KAIKKI ihmiset jotka tietää tästä tällä hetkellä sanovat että "tyttö siltä tulee" :D Pääasiahan tietysti on että lapsi on terve :) Niin ei siis olla kerrottu kuin lähimmille ihmisille ennen kuin kaikki on varmasti hyvin. AINIIN! melkein unohdin. Tilattiin ebay:stä sellanen "Angel sounds doppler" se on tavallaan utraääni laite jolla voit kuunnella kotona vauvan sydän ääniä kuulokkeilla ja niitä voi myös tallentaa koneelle jollakin tavalla? Aivan mahtava vempain ja toimii hyvin myös ilman uä-geeliä pelkällä kosteusvoiteella :D Tässä viellä pari kuvaa viime viikoista.






Nonniiiin, eiköhän tässä nyt ollut niitä flash backejä aivan tarpeeksi, nyt tästä eteenpäin koitan parhaani mukaan päivittää reaaliaikaisesti tänne kaikkea mahdollista ja mahdotonta mitä ikinä elämässä tapahtuukaan!

Peace out!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti